10.2.1 Rammer for byggeri i sommerhusområder

• Nye sommerhusområder kan normalt ikke overstige 150 sommerhuse og de skal kunne holdes indenfor rammen vist i nedenstående skema. Der skal tilstræbes tætte bebyggelsesformer, og der skal foreligge en dokumentation af behovet.
  • Inden for kystnærhedszonen må der ikke ske nyudlæg af sommerhusområder, og eksisterende sommerhusområder skal fastholdes til ferieformål.
Bemærkninger til retningslinien

I nedenstående skema angives det antal sommerhuse, der kan disponeres over i den kommunale planlægning. Den aktuelle rummelighed i de udlagte sommerhusområder udgør rammen for sommerhusbyggeri.

Område Eksisterende

665

470

644

Kystnærhedszonen friholdes for udlæg af nye sommerhusområder. Denne restriktion er en følge af planlovens bestemmelser for kystnærhedszonen.

Sommerhus i Hou-/Hals-området
23-11-2009