3.5.O2 Parkens service­bebyggelse

Som et led i den helhedsorienterede indsats ifht. både det fysiske og det sociale miljø er det målet at sikre velfungerende rammer for en ny daginstitution, servicefunktioner for parkens brugere (fx pit-stop) samt indendørs og udendørs kultur- og fritidsaktiviteter for beboerne omkring Mulighedernes Park.

Der lægges vægt på, at området opleves som en sammenhængende del af Mulighedernes Park, men at der inddrages så lidt af parkens areal som muligt.

Etagearealet skal holdes inden for 2000 m2.

Den ny bebyggelse vil kunne ses fra det meste af parken.

Det er hensigten, at den nødvendige terrænregulering til bebyggelsen og hegning omkring daginstitutionens legearealer skal udformes, så det fremstår som en naturlig del af parklandskabet, mens bebyggelsens øvrige fri- og fællesarealer skal indgå som en integreret del af parkens opholds- og aktivitetstilbud.

23-03-2009
Kulturelle formål
Fritidsformål
Undervisning
Institutioner
Anvendelsen er specificeret i Bilag A.
Bebyggelsesprocent: max 80% for den enkelte ejendom og max 25% for ejendommene under et
Etageareal: Max. 2000 m2
Etager: Max. 2
Højde: Max. 8,5 m
Miljøklasse 1-3, se Bilag A
Grænseværdier for støj fra veje, se retningslinie 13.3.
Beboerhuset (Ressourcehuset) skal placeres og udformes så det fremstår markant i Mulighedernes Park.
Friarealer til bebyggelsen skal opleves som en del af parken eller hegnes, så hegnet opleves som en del af parkens beplantning.
Terrænregulering skal udformes så det færdige terræn fremstår som en naturlig del af parkens landskab.
Der skal sikres stiforbindelser til området fra parken og Skelagergårdene.
Parkering i overensstemmelse med Bilag F
Vejadgang fra Skelagervejs sidevej.
Fjernvarmepligt
Byzone