3.3.B8 Jakob Skomagersvej

Målet er at skabe rammerne for et velfungerende lokalt boligmiljø, hvor beliggenheden i et område med blandede boligtyper og i nærheden af Hasseris Bymidte betragtes som et potentiale.

Kvaliteten af boliger og opholdsarealer er i højsædet. Udviklingen skal tage afsæt i de rummelige friarealer, som i endnu højere grad skal udnyttes som et aktiv for området. På længere sigt skal muligheder og behov for et egentligt "kvarterløft" overvejes.

Det er hensigten at der skal kunne integreres en bred vifte af almennyttige formål til gavn for boligmiljøet.

Forud for placering af funktioner, som vurderes at kunne medføre betydelig genevirkning for området (fx institutioner med mere end 10 beboere og 4 ansatte), skal der gennemføres en lokalplanlægning. Planlægningen skal sikre tilfredsstillende trafikbetjening, miljøforhold, høring af berørte parter mv.

Der er særligt fokus på udnyttelsen af de rummelige friarealer i området.
30-10-2006
Boliger (etage)
Klinikker
Kontorer
Kulturelle formål
Fritidsformål
Institutioner

Anvendelsen er specificeret i Bilag A
Bebyggelsesprocent: Max. 50
Etager: Max. 2½
Højde: Max. 12 m
Opholdsareal: Min. 15%
Miljøklasse 1-2, se Bilag A
Grænseværdier for støj fra trafik, se retningslinie 13.3.
En lokalplan skal fastlægge retningslinier for disponering af varierede opholdsarealer.
P-pladser skal fremstå grønne.
Parkering i overensstemmelse med Bilag F
Fjernvarmepligt